În cadrul campaniei "Travel Your Own Way", am fost alături de Ania (@ann.sadowska) și Sabina (@samaprzezswiat) în călătoria lor prin Madeira. Tema călătoriei noastre a fost "Descoperă!", așa că vrem să ȋţi arătăm cum poți organiza și tu o călătorie care să-ţi satisfacă pofta de călătorit. Citește ȋn continuare pentru a afla cum s-au bucurat Ania și Sabina de călătoria lor și cum poți descoperi locuri noi in Your Own Way!

Vrem să-ţi demonstrăm că există multe feluri de a te bucura de o călătorie aşa că nu trebuie decât să faci ceea ce-ţi place. Am făcut echipă cu două creatoare de conținut care ȋţi vor arăta metodele lor unice. Excursia în Madeira cu tema „Descoperă!” cu @ann.sadowska și @samaprzezswiat este prima parte a seriei noastre de reportaje de călătorie alături de influenceri. Cu eSky poți planifica și organiza fiecare aspect al călătoriei, adaptând-o complet la nevoile și preferințele tale unice. Astfel, devine uşor să călătoreşti in Your Own Way!

madeira sao vicente
Sao Vicente, Madeira © Martyna Górna

Zboruri către Madeira

Aterizarea pe pista aeroportului din Madeira este considerată una dintre cele mai dificile coborâri din lume pentru un pilot. În opinia mea, nu există absolut nimic de care să ȋţi fie teamă. Aterizarea a fost plăcută, iar priveliștea spectaculoasă, descrie @ann.sadowska. Pe vreme bună nu vei sesiza vreo diferență în afară de priveliștile minunate. Dacă aterizarea te face să ai ȋndoieli, află că fiecare pilot care aterizează în Madeira trebuie să urmeze un curs special ca să fie perfect pregătit ȋn orice condiții, iar asta înseamnă că tu vei fi întotdeauna pe mâini sigure.

madeira fanal forest
Pădurea Fanal, Madeira © Martyna Górna

Deplasarea prin Madeira

Cel mai bine este să ȋnchiriezi o maşină cu motor puternic deoarece pantele abrupte și virajele strânse din Madeira pot fi o provocare pentru șoferi. Merită să cheltuieşti mai mult pentru a-ţi asigura un vehicul fiabil. Prețurile variază, însă tarifele zilnice tind să fie mai mici în extrasezon, recomandă Sabina de la @samaprzezswiat.

Ziua 1

Ne-am petrecut prima seară explorând zona din jurul hotelului situat în micul și extrem de pitorescul Sao Vicente. Orașul e aşezat lângă o superbă plajă cu nisip negru, lângă poalele verzi ale munților și alături de o cascadă. Orașul e pur şi simplu fermecător, iar pentru mine este chintesența Madeirei, spune Ania, continuând: Am făcut și câteva cumpărături la magazinul alimentar, unde ne-am fi dorit să găsim delicatese locale. Dacă vrei o modalitate sigură de a economisi bani în timp ce vizitezi Madeira, ȋţi recomandăm supermarketurile Pingo Doce.

madeira cabo girao
Capul Girao, Madeira © Martyna Górna

Ziua 2

Am început cea de-a doua zi cu o plimbare ȋn Pădurea de lauri Fanal, care este absolut captivantă. Pentru Ania, Pădurea Fanal arată ca și cum ar fi desprinsă direct dintr-un basm. Acoperită de o ceață misterioasă care s-a ridicat treptat, aici poţi vedea natura în forma sa cea mai bună. Acest loc a fost cu adevărat magic, o adevărată experiență din altă lume. Sabina adaugă: deși Pădurea Fanal este prezentată în toate ghidurile turistice, trebuie neapărat să o vizitezi. Este un loc unic și imposibil de găsit ȋn altă parte.

Din pădure, am călătorit până la Seixal unde am luat prânzul și am văzut o plajă cu nisip negru care, potrivit Aniei, este cea mai frumoasă din Madeira. Peisajul este uimitor! Nisip fin, negru, o cascadă, turcoazul uimitor al oceanului și, bineînțeles, munții stâncoşi. Ce-ai putea să ȋţi doreşti mai mult?, se ȋntreabă Ania. Nu sunt o expertă în plaje, cu siguranță sunt mai degrabă adepta munților și a traseelor off-road, dar plaja neagră din Seixal este cu adevărat impresionantă! – adaugă @samaprzeswiat.

madeira st lazarus peninsula
Peninsula St. Lazarus © Martyna Górna

Ziua 3

Am început următoarea zi cu o vizită la Funchal unde am vizitat cartierul hipster din Santa Maria. Străzile cu atmosferă artistică din centrul vechi sunt pline de uși pictate în culori strălucitoare și restaurante din care localnicii invită trecătorii la masă, descrie Sabina. În Funchal, @ann.sadowska și @samaprzezswiat au încercat produsele lor de patiserie preferate din Madeira. Recomand cu siguranță Pastel de Nata (tartă portugheză cu cremă de ouă), de preferat de la o brutărie locală, cu tradiţie. Noi am ȋncercat-o în Funchal la Padaria Pastelaria Mariazinha – povestește Ania, în timp ce Sabina subliniază că portughezii sunt genii absolute în prepararea produselor de patiserie.

Plimbându-ne pe străzile capitalei insulei, nu am putut să nu observăm că toată lumea este foarte prietenoasă. Am fost surprinsă de cât de drăguți și primitori sunt oamenii de aici. Sunt incredibil de calmi și prietenoși, spune Ania. Mai târziu ne-am îndreptat spre punctul de belvedere Cabo Girão, situat pe cea mai înaltă stâncă din Madeira, la o altitudine de 580 de metri deasupra mării. Se poate vedea cât de bine este păstrată arhitectura insulei și cât de uniforme sunt clădirile – acoperișurile portocalii și casele în culori pastelate arată cu adevărat uimitor! – exclamă Sabina.

madeira natural swimming pools
Piscine naturale, Madeira © Martyna Górna

Ziua 4

Cea de-a patra zi a început cu o excursie la Cascada dos Anjos unde apa cade direct pe vechiul drum. Localnicii se referă ȋn glumă la acest loc ca la o „spălătorie auto gratuită”! Aici am aflat cât de importantă este răbdarea în timpul călătoriei – la început era o aglomerație de nedescris, dar după puțin timp am rămas doar noi. Următoarea oprire a fost St. Lawrence, care este semnificativ diferit de restul insulei. Aici vei găsi un peisaj tipic vulcanic, accidentat, însoțit de vuietul valurilor care se izbesc de stânci.

madeira trail to pico do arieiro2
Drumul către Pico do Arieiro © Martyna Górna

Ziua 5

În ziua a cincea am urcat pe al doilea cel mai înalt vârf din Madeira – Pico do Arieiro, care, din fericire pentru noi, este accesibil cu mașina. Pentru a ajunge în vârf durează aproximativ o jumătate de oră, iar peisajul se schimbă la fiecare curbă; din mediul urban intrăm în sălbăticia naturii până când, în cele din urmă, trecem cu mașina printre nori pentru a descoperi adevărata sălbăticie – povestește @samaprzezswiat. Pico do Arieiro m-a impresionat cu peisajele sale minunate. La un moment dat ajungi să te plimbi deasupra norilor. Traseul de la Pico de Areeiro la Pico Ruivo, mai ales la răsărit sau la apus, este spectaculos, recomandă Ania.

madeira trail to pico do arieiro
Drumul către Pico do Arieiro © Martyna Górna

Ziua 6

Ei bine, singurul lucru care ne-a mai rămas de făcut este să ne întoarcem acasă, cu o scurtă escală la Londra și o mulțime de amintiri frumoase! Le-am întrebat pe fete care sunt impresiile lor după călătoria noastră împreună:

Sabina de la @samaprzezswiat: Sunt foarte obosită după explorarea noastră intensivă, dar Madeira este în continuare unul dintre locurile mele preferate – mi-ar plăcea să mă mut acolo într-o bună zi! Este locul perfect pentru o viață liniștită, deoarece nimeni nu se grăbește, toată lumea trăiește în ritmul propriu, iar asta este extraordinar. Madeira are de toate – ocean, munți, plaje, oameni prietenoși…mergi ȋn vizită și te va ȋncânta cu siguranţă.

Ania de la @ann.sadowska: Am fost complet fermecată de Madeira, de varietatea uimitoare a atracțiilor și de sălbăticia verde şi pură a peisajelor.