Am pregătit ȋncă un reportaj de călătorie în cadrul campaniei Travel Your Own Way, la care am invitat creatori de conținut online. Ne dorim ca influencerii să arate cât de ușor este să organizezi o călătorie in your own way cu eSky. De data aceasta am călătorit în Sardinia cu Ivan (@iwanekkk) sub sloganul "Prinde valul!". Ivan ne-a împărtășit sfaturile, ponturile și impresiile sale despre o vacanță orientată spre sport. Citeşte ȋn continuare ca să vezi cum s-a descurcat!

Sardinia este o destinație ideală pentru vacanţele active. Aici există zone muntoase sinonime cu trasee interesante, iar coasta oferă condiții perfecte pentru scufundări sau surfing. În timpul călătoriei am făcut kitesurfing, scufundări și am vizitat cele mai frumoase locuri de pe insulă. Mâine ne întoarcem, așa că vrem să împărtășim impresiile noastre de călătorie. Vezi cum ne-am petrecut timpul în Sardinia și dacă @iwanekkk a reușit să prindă valul!

sardinia seashore
Malul mării în Sardinia © Kinga Plewicka

Zborul spre Sardinia

Am plecat spre Sardinia dimineaţa devreme cu un zbor direct spre Alghero. Sardinia are trei aeroporturi mari (Cagliari, Alghero și Olbia), pe care operează companii aeriene regulate, low-cost, precum și charter. Pe site-ul eSky, pagina Oferte, vei găsi deseori preţuri bune pentru zboruri directe către această insulă a Italiei. Noi am avut check-in-ul efectuat de eSky, așa că nu a trebuit să ne facem griji – doar ne-am făcut bagajele și am mers la aeroport! Iar când vine vorba de bagaje, cel mai bun sfat e să călătoreşti lejer. Pentru o excursie de 5 zile într-un loc atât de călduros nu am avut nevoie de bagaje la cală.

sardinia bosa ciwan wasyl
La pas prin Sardinia © Iwan Wasyl

Ziua 1 – primii pași în kitesurfing

La sosire am luat ȋn primire mașina închiriată și ne-am îndreptat spre hotelul din Sassari unde ne-am cazat. Imediat după, am mers pe plaja din La Cinta, unde Ivan, sub supravegherea unui instructor, a încercat pentru prima dată kitesurfing. Care au fost impresiile lui? Ca orice sport, kitesurfingul necesită cunoștințe teoretice și stăpânirea unor abilități tehnice. Se începe cu o ȋntâlnire pe plajă și învățarea modului de a folosi doar zmeul, fără placă. Inițial se foloseşte un zmeu de antrenament mult mai mic (twin tip). Doar după ce deţii controlul echipamentului mai mic, începi să înveţi cum să-l controlezi pe cel real. Înainte de antrenament nu mă gândisem că va trebui să îmi folosesc atât de intens mușchii gâtului, așa că nu m-am încălzit cum trebuie. Nu uita să te încălzeşti bine înainte de fiecare activitate. Din fericire, am avut noroc de vreme bună, dar dacă se întâmplă să vizitezi plaja într-o zi fără vânt, poți pur și simplu să închiriezi un șezlong cu umbrelă și să ȋncerci mâncarea de pe plajă.

sardinia costa paradiso
Costa Paradiso, Sardinia © Kinga Plewicka

Ziua 2 – scufundări și vizitarea orașului

Am început cea de-a doua zi dis-de-dimineaţă cu vizitarea orașului Sassari, apoi am mers pe plaja Cala Li Cossi – un alt loc minunat pentru scufundări! Dacă ai nevoie de o pauză de la kite sau windsurfing, dar vrei să rămâi ȋn formă, scufundările sunt răspunsul – mai ales în apele limpezi din Sardinia. Să-i dăm cuvântul lui Ivan:Există un motiv bun pentru care Sardinia este numită Caraibe din Europa. Plajele de aici seamănă cu cele din insulele Caraibe – apa este turcoaz și foarte limpede – iar pe majoritatea dintre ele vei avea nisipul alb sub tălpi. Plaja Cala Li Cossi este perfectă pentru scufundări. De fapt, nu vei găsi turişti care să stea pe plajă deoarece există o mulțime de roci sub apă, iar ele creează condiții ideale pentru animalele și plantele marine. Oricui îi place să admire speciile de peşti şi alte vietăţi acvatice va petrece mult timp aici.

Mai târziu am vizitat Castelsardo, un adevărat oraș monument, situat la poalele unui deal, construit ȋn jurul unui castel şi cu o mulţime de construcţii medievale. Numărul de scări pe care am urcat în acea zi a reprezentat cel mai bun antrenament! După-amiază am reușit să mergem la punctul de belvedere de pe plaja Li Cossi. Dacă vrei să ajungi acolo, cel mai bine e să îl cauți sub numele de „Punto panoramico per la Spiaggia di Li Cossi”, apoi gps-ul te va duce la destinație fără probleme. Merită din plin să vizitezi acest loc magic, departe de hoteluri și clădiri, pentru a te putea bucura cu adevărat de natură.

sardinia alghero
Alghero, Sardinia © Kinga Plewicka

Ziua 3 – Alghero, Bosa și piscinele naturale

Am început următoarea zi cu o excursie în Alghero unde ne-am plimbat pe via Gioberti, o stradă colorată din centrul vechi. În apropierea orașului vei găsi două plaje populare: di Maria Pia și di San Giovanni. Am vizitat apoi Grota di Nettuno aflată la jumătate de oră distanță. Următoarea oprire a fost orașul Bosa care are un castel construit pe vârful unui deal și case colorate de-a lungul râului Temo. Care este cel mai bun loc pentru a-l admira? Ivan ne spune că dacă vrei să vezi peisaje ca de pe cărţile poştale ale acestui orăşel de pescari, trebuie să mergi până la podul de pe Lungo Tempo Alcide De Gasperi.

De acolo este o distanță scurtă până la Cane Malu sau locul ȋn care marea a sculptat ȋn stâncă şi a creat piscine naturale. Este un adevărat paradis pentru cei care preferă o vacanţă activă. Cum descrie Ivan acest loc? Stâncile albe și piscinele naturale de la Cane Malu se află foarte aproape de orașul Bosa. Poți face o plimbare frumoasă de 45 de minute până la ele, dar trebuie menţionat că nu este un traseu pentru toată lumea. Jumătate din drum poate fi parcurs cu mașina, dar la sfârșit există un drum stâncos în pantă. Nici coborârea spre stânci nu este cea mai ușoară. Totuşi merită din plin să încerci deoarece locul este uimitor, iar noi am avut noroc că eram aproape singuri, fără a-i include pe cei trei italieni care au venit spre final. Pe Cane Malu nu se poate merge desculţ pentru că stâncile sunt denivelate și au muchii ascuțite. Priveliştea unui decor atât de aspru, modelat în întregime de apă, nu de om, nu poate fi văzută în fiecare zi, așa că merită să o vezi măcar o dată în viață. Mi-a plăcut atât de mult locul încât am rămas acolo până la apusul soarelui.

sardinia cane malu2
Plaja Cane Malu © Kinga Plewicka

Ziua 4 – kitesurfing în La Cinta

În a patra zi ne-am întors la kitesurfing. Sardinia este un loc minunat dacă vrei să ȋncerci un sport nou, iar excursia în sine a fost o ocazie excelentă pentru noi de a ne dezvolta pasiunea. Pentru asta am vrut să mergem la Porto Pollo di Palau, o stațiune de surf populară, ȋnsă cu câteva dezavantaje. Zona de coastă este destul de aglomerată și este ușor să te lovești de cineva. În plus, sunt mulți turiști germani în Porto Pollo și, prin urmare, este mult mai scump aici. De aceea am ales plaja La Cinta. Cum a văzut Ivan următoarea sa întâlnire cu zmeul? Următoarele lecții au fost o provocare. Să-i simți forța și să prinzi vântul nu este întotdeauna ușor. Este adevărat că pentru a putea sta pe placă ai nevoie de forța potrivită a vântului, pe care eu nu am reușit să o prind, dar după un astfel de curs introductiv de șase ore simt că stăpânesc elementele de bază și a fost foarte distractiv.

sardinia lil cossi
Lil Cossi, Sardinia © Kinga Plewicka

Închirierea unei mașini în Sardinia

Contrar aparențelor, Sardinia este o insulă mare. Dacă vrei să vizitezi cât mai multe locuri extraordinare, merită să iei în considerare închirierea unei mașini. Poți face acest lucru direct pe site-ul eSky, selectând data și mașina pe care vrei să o ȋnchiriezi. Tu decizi de unde și când vrei să ridici sau să lași mașina. Prețurile de închiriere în Sardinia, mai ales în sezonul de vârf, ȋţi pot da bătăi de cap astfel că merită să faci o rezervare cu mult timp înainte. Fără mașină nu am fi putut vizita atât de multe locuri în doar 4 zile.

Ivan a fost foarte mulţumit de această decizie: Merită să închiriezi o mașină în Sardinia pentru că ȋţi oferă multă libertate de mișcare. Poți călători în felul tău şi nu depinzi de autobuzele care sunt rare pe insulă. Totodată, cu mașina ajungi în locuri ȋn care nu merge niciun mijloc de transport public.

sardinia iwan kitesurfing
Kitesurfing în Sardinia © Kinga Plewicka

Impresii despre călătorie

La final îi dăm cuvântul lui Ivan care ne descrie impresiile sale din călătorie: Sardinia este o insulă mare, iar o excursie de patru zile îți permite să vizitezi doar o parte. Insula este muntoasă, drumurile – abrupte și sinuoase și e nevoie de răbdare pentru a conduce între destinaţii. Dacă cineva ar dori să viziteze întreaga insulă, are nevoie de cel puțin o săptămână. Cu toate acestea, este un loc în care fiecare poate găsi ceva interesant – există multe posibilități de practicare a sporturilor (kite, wind, paddle, snorkeling), iar plajele frumoase sunt ideale pentru relaxare. La fel ca majoritatea vechilor orașe italiene, locul te invită să te pierzi pe străzile înguste.